Pošta - Číselníky pošty - Pošta
Typ zásielky
Vo voľbe Číselníky pošty - Typy zásielok - je potrebné naplniť typy poštových , ktoré budete používať , napríklad: obyčajný list, doporučený list, balík, atď.
- Ku každému typu zásielky, je potrebné určiť platnosť začiarknuím . Ak potrebujete zrušiť používanie údaja, odčiarknete začiarkávacie pole Platný, tým sa záznam stane neplatný k použitiu, ale archivovanie údajov ostane v poriadku .
- Ku každému doporučenému typu zásielky je potrebné začiarknuť začiarkávacie pole - Doporučený. Ak pole Doporučený odčiarknete , záznam nebude použitý pri zasielaní doporučenej pošty.
![]() |
Až na základe príznaku Doporučený sa bude vytvárať Poštový podací hárok (PPH), do ktorého sa napĺňajú záznamy len o doporučených zásielkách |
Oddelenia
Vo voľbe Číselníky pošty - Oddelenia - je potrebné nahrať všetky názvy Oddelení firmy ,ktorým budete priradovať v programe poštové zásielky. je potrebné začiarknuť pole "platný", ak záznam nebudete používať , pole odčiarknite.
Cenník
Vo voľbe Číselníky pošty - Cenník - je potrebné nahrať cenník poštových zásielok, vydaný Slovenskou poštou, ktorý budete používať.
Cenník je potrebný pre správne a aktuálne zapísanie cien za podanie poštových zásielok na pošte.
Do modulu sa dodáva prednaplnený základnými cenami podľa cenníku Slovenskej pošty.
- Cenník je možné editovať a podľa potreby pri zmenách v cenníku, užívateľ si môže sám ceny upraviť.
Presný cenník pre podanie zásielky nájdete na stránke Slovenskej pošty alebo priamo na pošte .
Link na stránku Slovenskej pošty: http://www.posta.sk/stranky/tarifa-sp
Druh dokumentu
Vo voľbe Číselníky pošty - Druh dokumentu - je potrebné nahrať Číselník druhov dokumentov, ktoré budete používať.
Treba doplniť typy, napríklad : zmluvy, faktúry, ponuky, výzvy, reklamácie, atď.
- V prípade , ak používate Schvaľovanie dokladov pre Reklamácie cez program JIRA, je potrebné nastaviť v Číselníku - druhu dokumentu pre schvaľovanie reklamácie kód "REKL".
Aj podľa tohoto príznaku sa bude prenášať zapísaný údaj Prijatej reklamácie v pošte do JIRA , kde sa s ním bude ďalej pracovať , ( bude schválený , zamietnutý , atď.).
Údaje, ktoré sa budú pri spracovávaní záznamu zapisovať do "predmetu" v jira , je možné zobraziť v Prijatej pošte spolu spustením akcie História stavov, kde sa nachádza chronologický zápis stavov.
Pre nastavenie tejto funkcionality sú potrebné ďalšie nastavenia , ktoré sa nachádzajú v manuáli Nastavenie prepojenia pošty s Jira.